Przejdź do głównej zawartości

Funkcje oraz adresowanie bezwzględne i mieszane w arkuszu kalkulacyjnym

     Arkusze kalkulacyjne mają wiele funkcji ułatwiające obliczenia. Aby podczas tworzenia i kopiowania formuł w arkuszu nie pojawiły się błędy, warto dobrać właściwy rodzaj adresowania. 

    Na tych lekcjach:

  • zastosujesz funkcje: średnia, jeżeli, suma.
  • dowiesz się, dlaczego stosujemy adresowanie bezwzględne,
  • dowiesz się, kiedy użyć adresowania mieszanego.


Zadanie:
  1. Otwórz nowy arkusz kalkulacyjny.
  2. Stwórz tabelę z informacji dotyczącymi ocen, według poniższego wzoru.
  3. Do tabeli dodaj formuły obliczające, ile w całej szkole jest ocen celujących, bardzo dobrych, dobrych, dostatecznych, dopuszczających i niedostatecznych. 
  4. Dodaj formułę obliczającą, ile poszczególnych ocen przypada na jednego ucznia w każdej klasie.
  5. Obliczenia umieść w następnych kolumnach, dodaj odpowiednie nagłówki.


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego

 W arkuszu kalkulacyjnym można rozwiązywać zadania rachunkowe z różnych przedmiotów szkolnych, dziedzin nauki i życia codziennego. Na dzisiejszej lekcji: wykorzystasz arkusz kalkulacyjny do kalkulacji wydatków, wykorzystasz arkusz do rozwiązywania zadań z fizyki i geografii, zastosujesz arkusz do porządkowania i filtrowania danych. Ćwiczenie 1 str. 44 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1XcT_lZ-LVXW3pXIN1yBRToIAw_JOsxoy/edit?usp=sharing&ouid=106124614133568124828&rtpof=true&sd=true Ćwiczenie 2 str. 45 Ćwiczenie 3 str. 46 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y2EZdGF0VIFpumI_2krM0I4fgTiHTiW_/edit?usp=sharing&ouid=106124614133568124828&rtpof=true&sd=true

Arkusz kalkulacyjny - podsumowanie

  Wykonaj poniższe zadania.  Rozwiązania umieść w zeszycie (na swoim blogu).  Powodzenia :) Zadanie 1 Wielu uczniów uprawia różne dyscypliny sportu, ale są też tacy, co nie uprawiają żadnej (w tym zadaniu, zakładamy, że każdy uczeń uprawia tylko jedną dyscyplinę). Wykonaj tabelę dla danych: liczba uczniów - 900, piłka nożna - 250, koszykówka - 20, pływanie - 40, lekka atletyka - 50; pozostali nie uprawiają żadnej dyscypliny sportu.  Zadanie 2 Do zadania 1 wykonaj wykres przedstawiający procentowe udziały uczniów uprawiających poszczególne dyscypliny sportu. Zadanie 3 Wprowadź dane zgodne z poniższą tabelą. Wykonaj działania "Suma", "Różnica" "Iloczyn" używając odpowiednich funkcji. Zadanie 4 Wykonaj zadania online: https://learningapps.org/1073141 https://learningapps.org/6976799 https://learningapps.org/1086205